Mgr. Jana Potočárová
- v spolupráci s vedením školy a ostatných pracovníkov školy sa usiluje vytvoriť zdravotne znevýhodneným žiakom také podmienky výchovy a vzdelávania, aby aj títo žiaci mohli byť v škole úspešní, cítili sa prijatí v kolektíve a pocítili radosť z učenia.
- sa priamo podieľa na výchove a vzdelávaní žiaka so zdravotným znevýhodnením na bežnej škole,
- koordinuje tvorbu individuálneho vzdelávacieho programu pre žiakov so špeciálnymi výchovno – vzdelávacími potrebami.
- usmerňuje úpravu učebných osnov vo vybraných predmetoch pre týchto žiakov.
- pracuje so žiakmi individuálne - na hodine je vždy jeden, maximálne dvaja žiaci.
- individuálna špeciálno - pedagogická reedukácia je zameraná na zmiernenie negatívneho vplyvu poruchy alebo postihnutia na vzdelávacie výsledky,
- reedukačné hodiny u každého žiaka sú prispôsobené výsledkom psychologickej a špeciálno - pedagogickej diagnostiky, to znamená, že sú zamerané na tie oblasti, v ktorých majú títo žiaci deficity: techniku čítania, porozumenie čítanému textu, postrehovanie, rozvoj sluchového a zrakového vnímania, pravo - ľavej a priestorovej orientácie, rozvoj slovnej zásoby a jazykového citu, rozvoj jemnej motoriky a grafomotoriky, rozvoj predčíselných a číselných predstáv, základných matematických operácií a pod. nie je to doučovanie predmetu !
- poskytuje konzultácie, rady a informácie ostatným odborným a pedagogickým pracovníkom školy i rodičom žiaka.
- spolupracuje s výchovným poradcom.
- spolupracuje s ostatnými poradenskými inštitúciami, predovšetkým s centrom špeciálno - pedagogického poradenstva, centrom pedagogicko – psychologického
- zúčastňuje sa zápisu žiakov do prvých ročníkov za účelom včasnej prevencie porúch učenia.
Dyslexia - špecifická porucha čítania - pri čítaní si dieťa zamieňa tvarovo, zvukovo podobné hlásky, prehadzuje, pridáva, vynecháva hlásky, nerozumie prečítanému textu
Dysortografia - špecifická porucha pravopisu - pri písaní dieťa vynecháva, pridáva, prehadzuje písmená, zamieňa tvarovo a zvukovo podobné písmená, nerozlišuje tvrdé a mäkké slabiky, nerozlišuje krátke a dlhé samohlásky, nedodržiava hranice medzi slovami.
Dysgrafia - špecifická porucha písania - grafický písomný prejav dieťaťa je ťažko čitateľný až nečitateľný, písmo je ťažkopádne, neusporiadané, neúhľadné, nie je dodržané písanie na riadku, má nepravidelnú hustotu, dieťa si nedokáže zapamätať a napísať správne tvary písmen.
Dyskalkúlia - špecifická porucha matematických schopností - prejavuje sa problémami pri orientácii na číselnej osi, zámenou číslic, neschopnosťou robiť matematické operácie (sčítanie, odčítanie, násobenie, delenie), poruchami v priestorovej a pravo - ľavej orientácii.
Dyspraxia - špecifická porucha zvládnutia zložitejších manuálnych výkonov - dieťa si nedokáže osvojovať postupy bežných činností - je pomalé, nemotorné, ťažkopádne, má ťažkosti s hrubou aj jemnou motorikou.
ADHD - porucha pozornosti s hyperaktivitou, zvládnuť energiu dieťaťa s touto poruchou nie je jednoduché, vyžaduje si to množstvo trpezlivosti nielen v kruhu rodiny dieťaťa, ale aj v školskom prostredí.
ADD - je porucha pozornosti bez hyperaktivity. V podstate má rovnaké príznaky ako dieťa s ADHD, ale s tým rozdielom, že sa u neho neprejavuje nadmerná aktivita, agresivita ani prehnaná impulzívnosť. Sú to deti, ktoré potrebujú rovnako ako deti s ADHD veľmi citlivý prístup, podporu, motiváciu a v niektorých prípadoch a situáciách možno i konkrétny návod na to, ako sa majú správať.
Autizmus - je pervazívna, biologicky podmienená neurovývinová porucha.
- problémy v oblasti:
- porozumenia a používania rôznych foriem neverbálneho správania,
- neschopnosť pochopiť emócie druhých ľudí a primerane na ne reagovať,
- neschopnosť adekvátneho vyjadrenia svojich emócií,
- neschopnosť zdieľať pozornosť, zážitky a skúsenosti,
- neschopnosť správať sa primerane v rozličných spoločenských situáciách.
Aspergerov syndróm - ľudia s Aspergerovým syndrómom vidia, počujú a cítia svet inak, ako iní ľudia. Pre ľudí trpiacich Aspergerovým syndrómom je toto postihnutie zásadným aspektom ich identity.
Ľudia s Aspergerovým syndrómom mávajú priemernú, alebo nadpriemernú inteligenciu. Väčšinou nemajú problémy s učením, no môžu sa u nich vyskytnúť špecifické ťažkosti pri učení. Oproti autistickým ľuďom majú menej rečových problémov, no stále pre nich môže byť náročné pochopiť a spracovať reč jazyka.
Kde ma nájdete:
ZŠ s MŠ SUT Veľké Rovné 302, na 2. poschodí
Konzultačné hodiny
Pondelok: 7:30 - 9:00, alebo po individuálnej dohode
Kontakt:
cez Edupage