Mgr. Jana Potočárová

  • v spolupráci s vedením školy a ostatných pracovníkov školy sa usiluje vytvoriť zdravotne znevýhodneným žiakom také podmienky výchovy a vzdelávania, aby aj títo žiaci mohli byť v škole úspešní, cítili sa prijatí v kolektíve a pocítili radosť z učenia.
  • sa priamo podieľa na výchove a vzdelávaní žiaka so zdravotným znevýhodnením na bežnej škole,
  • koordinuje tvorbu individuálneho vzdelávacieho programu pre žiakov so špeciálnymi výchovno – vzdelávacími potrebami.
  • usmerňuje úpravu učebných osnov vo vybraných predmetoch pre týchto žiakov.
  • pracuje so žiakmi individuálne - na hodine je vždy jeden, maximálne dvaja žiaci.
  • individuálna špeciálno - pedagogická reedukácia je zameraná na zmiernenie negatívneho vplyvu poruchy alebo postihnutia na vzdelávacie výsledky,
  • reedukačné hodiny u každého žiaka sú prispôsobené výsledkom psychologickej a špeciálno - pedagogickej diagnostiky, to znamená, že sú zamerané na tie oblasti, v ktorých majú títo žiaci deficity: techniku čítania, porozumenie čítanému textu, postrehovanie, rozvoj sluchového a zrakového vnímania, pravo - ľavej a priestorovej orientácie, rozvoj slovnej zásoby a jazykového citu, rozvoj jemnej motoriky a grafomotoriky, rozvoj predčíselných a číselných predstáv, základných matematických operácií a pod. nie je to doučovanie predmetu !
  • poskytuje konzultácie, rady a informácie ostatným odborným a pedagogickým pracovníkom školy i rodičom žiaka.
  • spolupracuje s výchovným poradcom.
  • spolupracuje s ostatnými poradenskými inštitúciami, predovšetkým s centrom špeciálno - pedagogického poradenstva, centrom pedagogicko – psychologického 
  • zúčastňuje sa zápisu žiakov do prvých ročníkov za účelom včasnej prevencie porúch učenia.

Dyslexia špecifická porucha čítania - pri čítaní si dieťa zamieňa tvarovo, zvukovo podobné hlásky, prehadzuje, pridáva, vynecháva hlásky, nerozumie prečítanému textu 

Dysortografia - špecifická porucha pravopisu - pri písaní dieťa vynecháva, pridáva, prehadzuje písmená, zamieňa tvarovo a zvukovo podobné písmená, nerozlišuje tvrdé a mäkké slabiky, nerozlišuje krátke a dlhé samohlásky, nedodržiava hranice medzi slovami.

Dysgrafia - špecifická porucha písania - grafický písomný prejav dieťaťa je ťažko čitateľný až nečitateľný, písmo je ťažkopádne, neusporiadané, neúhľadné, nie je dodržané písanie na riadku, má nepravidelnú hustotu, dieťa si nedokáže zapamätať a napísať správne tvary písmen.

Dyskalkúlia - špecifická porucha matematických schopností - prejavuje sa problémami pri orientácii na číselnej osi, zámenou číslic, neschopnosťou robiť matematické operácie (sčítanie, odčítanie, násobenie, delenie), poruchami v priestorovej a pravo - ľavej orientácii.

Dyspraxia - špecifická porucha zvládnutia zložitejších manuálnych výkonov - dieťa si nedokáže osvojovať postupy bežných činností - je pomalé, nemotorné, ťažkopádne, má ťažkosti s hrubou aj jemnou motorikou.

ADHD - porucha pozornosti s hyperaktivitou, zvládnuť energiu dieťaťa s touto poruchou nie je jednoduché, vyžaduje si to množstvo trpezlivosti nielen v kruhu rodiny dieťaťa, ale aj v školskom prostredí.

ADD - je porucha pozornosti bez hyperaktivity. V podstate má rovnaké príznaky ako dieťa s ADHD, ale s tým rozdielom, že sa u neho neprejavuje nadmerná aktivita, agresivita ani prehnaná impulzívnosť. Sú to deti, ktoré potrebujú rovnako ako deti s ADHD veľmi citlivý prístup, podporu, motiváciu a v niektorých prípadoch a situáciách možno i konkrétny návod na to, ako sa majú správať.

Autizmus - je pervazívna, biologicky podmienená neurovývinová porucha. 

- problémy v oblasti:

  • porozumenia a používania rôznych foriem neverbálneho správania, 
  • neschopnosť pochopiť emócie druhých ľudí a primerane na ne reagovať, 
  • neschopnosť adekvátneho vyjadrenia svojich emócií, 
  • neschopnosť zdieľať pozornosť, zážitky a skúsenosti, 
  • neschopnosť správať sa primerane v rozličných spoločenských situáciách.

Aspergerov syndróm - ľudia s Aspergerovým syndrómom vidia, počujú a cítia svet inak, ako iní ľudia. Pre ľudí trpiacich Aspergerovým syndrómom je toto postihnutie zásadným aspektom ich identity.

Ľudia s Aspergerovým syndrómom mávajú priemernú, alebo nadpriemernú inteligenciu. Väčšinou nemajú problémy s učením, no môžu sa u nich vyskytnúť špecifické ťažkosti pri učení. Oproti autistickým ľuďom majú menej rečových problémov, no stále pre nich môže byť náročné pochopiť a spracovať reč jazyka.

Kde ma nájdete:

ZŠ s MŠ SUT Veľké Rovné 302, na 2. poschodí 

Konzultačné hodiny

Pondelok: 7:30 - 9:00, alebo po individuálnej dohode

Kontakt: 

cez Edupage