V piatok 10. 11. si žiaci 1. aj 2. stupňa pozreli výchovný koncert NA SKLE MAĽOVANÉ. Táto novinka OZ Školy života nám priblížila najkrajšie melódie z tohto úspešného muzikálu. Koncertné spracovanie muzikálu v podaní muzikálového herca a speváka skupiny Arzén Jara Gaža, ktorý stvárnil postavu Jánošíka v muzikáli Na Skle Maľované na doskách Mestského divadla v Žiline, sa žiakom veľmi páčilo. Piesne zazneli v novom hudobnom šate producenta a gitaristu Juraja Jaroščiaka. Koncert bol doplnený hovoreným slovom o rodisku, živote a smrti Juraja Jánošíka Naše deti si s Jánošíkom nielen zaspievali, ale aj zatancovali.
V piatok 3. 11. žiaci 1. až. 3. ročníka navštívili bábkové divadlo v Žiline. Pozreli si adaptáciu známeho diela spisovateľa Jozefa Cígera Hronského SMELÝ ZAJKO. Deti sa na vlastné oči presvedčili, ako ľahko sa dokáže človek stať hrdinom a premôcť najväčšieho nepriateľa - svoj vlastný strach. Rozprávka o smelom zajkovi sa deťom páčila a pre mnohé deti to bol o to väčší zážitok lebo bábkové divadlo navštívili po prvýkrát.
Dobrý deň všetkým!
S pozdravom a prianím krásneho dňa
Na hodine dejepisu v 6.A sme sa pokúsili spracovať tému Pravek formou lapbooku. Išlo v podstate o vytvorenie vlastného pracovného zošita, ktorý si deti mali vytvoriť samy. Výsledkom je učebný materiál, ktorý u každého môže vyzerať inak. Záleží predovšetkým na kreativite a snahe každého žiaka. Lapbook obsahuje okrem textu aj obrázky, prípradne kresby. Niektoré informácie žiaci dostali, iné si museli vyhľadať a spracovať. Takýto pracovný zošit poslúži najmä pri opakovaní a môže sa vytvoriť na rôzne témy, či predmety. Išlo o prvý pokus ....každý ďaľší môže byť len lepší a lepší. Všetkých chválim.
Plasty - téma, o ktorej by sme povedali, že všade znie ako obohraná platňa, a predsa zem stále potrebuje našu pomoc. Rozhodla som sa, že aj na hodine SJL si môžeme spomenúť na našu zem. Na začiatku hodiny sme si vysvetlili pojem enviromentálny dlh a pustili sme si krátke video znázorňujúce krajiny, ktoré produkujú najviac emisií. Začala práca v rotujúcich skupinách, kde písali postrehy na nedokončené vety, ako napr.: Pociťovať empatiu je...Byť zodpovedný znamená.....Nespravodlivosť značí.... Po krátkej skupine sme si sadli do kruhu a dané výroky sme prediskutovali. Na záver ich čakala samostatná práca, v ktorej vyplňovali dotazník: Čo chcem urobiť na ochranu životného prostredia. Dotazník ich naviedol k tomu, aby vedeli vytvoriť diskusný príspevok. Tým začala ďalšia časť hodiny. Spoznali, ako správne napísať a predniesť diskusný príspevok. Hor sa do práce. V skupinách písali, tvorili a diskutovali. Na záver sme si diskusné príspevky vypočuli a ohodnotili. Musíme uznať, že ich prvé diskusné príspevky nás milo prekvapili a z hodiny sme odchádzali plní nových vedomostí.
Mesiac október je od roku 1990 vyhlásený za mesiac úcty k starším. Úcta k starším by mala byť ale prirodzenou súčasťou nášho života, mala by byť spontánna a nielen v mesiaci októbri. Naši starí rodičia i všetci seniori si to zaslúžia. Máme si ich vážiť, ctiť a prejavovať im svoju lásku, hoci len maličkosťami. Naši žiaci si pre svojich starých rodičov pripravili malé darčeky, ktoré ich isto potešili. Nezabúdajme ich však čo najčastejšie navštevovať a povedať im zopár milých slov. To ich poteší najviac.
V mesiaci október sme si pripomenuli aj sviatok pôvodných odrôd jabĺk. Jablká sú na Slovensku ovocím číslo jeden a odborníci na výživu ho považujú za najzdravšie ovocie na svete. Už malý kúsok jabĺčka zásobuje naše telo energiou, uhasí smäd, zasýti, povzbudí naše zmysly. Najlepšie chutí odtrhnuté priamo zo stromu.
Deň jablka si žiaci 1. stupňa pripomínali počas posledného októbrového týždňa rôznymi aktivitami. Deti priniesli rôzne dobroty vyrobené z jablka. Pozreli sme sa, aké rôzne dobroty nám prináša toto ovocie a zároveň ich ochutnali. Potom sme ich kreslili, otláčali na výkres, vyrábali z papiera alebo si o nich niečo čítali. Štvrtáci si sadli do kruhu a na výkres písali vlastnosti jablka podľa zmyslov. Fotografie z týchto aktivít si môžete pozrieť TU.
Týždeň sme ukončili vyhodnotením výstavky najkrajších a najväčších jabĺk z našich záhrad, ktoré priniesli žiaci 1. až 5. ročníka. Do výstavky sa zapojilo až 70 detí a porota mala naozaj ťažké rozhodovanie, aby vybrala tri najväčšie a štyri najkrajšie jabĺčka. Všetci zúčastnení k svojmu jabĺčku dostali malú sladkosť a víťazi dostali diplom a odmenu.
Najväčšie jablká priniesli: Oliver Hulín z 1. B, Tobias Novosad z 2. B a Vaneska Malíková z 3. B. Najkrajšie jablká podľa poroty priniesli: Sophia Škorvanová z 1.A, Matúš Kozák z 2. A , Amanda Cipková z 3. A a súrodenci Lukáš a Natália Tarabíkovci zo 4. a 5. triedy. Ďakujeme všetkým žiakom i rodičom, ktorí sa s nami zapojili do tejto akcie a pripravili nám rôzne dobroty z tohto zdravého ovocia.
Naša škola sa zapojila už do 14. ročníka česko-slovenského projektu Záložka do knihy spája školy. Tento rok sme si ich vymenili so Základnou školou Mohelnice z Českej republiky. Dúfame, že sa im naše vytvorené záložky budú páčiť.
Prameň, kresba či machuľa ? Aj takto spoločne so žiakmi uvažujeme na hodinách dejepisu. Cieľom hodiny bolo hravou formou priblížiť žiakom historické pramene. Zisťovali sme, kde všade sa s nimi môžu stretnúť, čo všetko môže byť historickým prameňom. Vypátrali sme, že aj obyčajné „ machule “ tvoria príbehy a obohacujú našu históriu. Podporili sme tak umeleckú hodnotu jaskynných malieb.
Žiaci na hodine pracovali vo dvojiciach, čím vytvorili veľmi originálne a kreatívne maľby. Dokonca chválim, že mnohí z nich pracovali bez predlohy. Jediným negatívom bolo, že sme sa nemohli tejto aktivite venovať dlhšie...
Strana 7 z 89